zdrowe nawyki

Przystanek zdrowie. Nawyki, które robią różnicę

W po-domkowym świecie czas jakby przyspieszył swój bieg. Pomimo, że cieszymy się dobrym zdrowiem, mam wrażenie, że do naszego domu po cichu, na paluszkach i zupełnie niepostrzeżenie wszedł chaos. Co tu zrobić z tym nieproszonym gościem? Nie ma innej rady, trzeba chwycić go za frak i wyprosić, póki jeszcze nie rozgościł się na dobre!

Tylko jak to zrobić? W pozbywaniu się lenistwa, zimowej apatii i wszelkiego rodzaju nie chciejstwa mam już pewne doświadczenie. Jeśli i ty czujesz tzw. wiosenny „nie ogar” żuć okiem na listę zdrowych zwyczajów, które pomagają pozbyć się zimowego zastoju. Przywitaj ciepłe dni ze świeżą energią!

Po-domkowy przepis na zdrowy poranek

Łagodność poranka ma duży wpływ na nastrój towarzyszący nam przez cały dzień. Mając to na uwadze, zatroszczmy się o zdrowie i pozwólmy sobie na to, aby rytm poranka ściśle odzwierciedlał naszą naturę, temperament, a przede wszystkim odpowiadał na nasze potrzeby.

Po przebudzeniu skupmy się na poruszeniu zastygłego ciała. Wysunięcie stopy spod kołdry niestety nie wystarczy, ale rozciągniecie boków ciała, wyciągnięcie wyprostowanych rąk nad głowę i ich przeciąganie to już inna sprawa. W całej tej leniwej gimnastyce chodzi o rozbudzenie organizmu i wysłanie mu wyraźnego sygnału, że czas wstawać.

Co jeszcze zrobić, by zapewnić sobie zdrowy początek dnia?

Przyda się też szklanka wody. Wypita z rana pobudza metabolizm, gasi pragnienie i budzi układ pokarmowy do działania. Opcjonalnie do wody można dodać miętę, rozgrzewający imbir lub plaster orzeźwiającej cytryny.

Następny punkt to obowiązkowe zdrowe śniadanie. Dla każdego z nas będzie miało ono pewnie inny skład. Grunt, żeby był to zbilansowany posiłek zawierający niezbędne substancje odżywcze. Co więcej, śniadanie (podobnie każdy inny posiłek) powinno być jedzone z uwagą i przyjemnością, wtedy poza nasyceniem będzie również miłym akcentem w naszym dziennym harmonogramie.

zdrowe śniadanie

W tym miejscu zachęcam cię do skorzystania z zasad mindful eating. To popularna obecnie praktyka, która pomaga nam skupić się na posiłku i czerpać z niego maksymalną satysfakcję. Pamiętaj, jedź powoli, delektuj się smakami, ciesz się teksturą pokarmu.

Nawyki budujące zdrowie, które możesz przemycić w ciągu dnia

Pakiet healthy habits na dzień obejmuje wiele dobrze znanych ci już zasad. Nie chcąc ich powielać, pozwól, że tylko je wylistuję:

  • popijaj wodę i miej na uwadze osiągnięcie dziennego bilansu płynów,
  • pamiętaj o regularności posiłków – jedzenie jest paliwem dla ciała i umysłu,
  • jedząc na mieście, wybieraj miejsca, które dbają o jakość serwowanych produktów,
  • myśl pozytywnie, spróbuj też afirmacji – to prosta metoda na satysfakcjonujący dzień.

Moją bazą zdrowia jest także poukładana i wysprzątana przestrzeń wokół. Choć nie uważam się za pedantkę, to zdecydowanie jestem z tych, których bałagan drażni. Znacie mnie już z tej strony, dlatego bez zbędnych komentarzy odsyłam do wcześniejszych wpisów z serii Uporządkuj nieuporządkowane:

Kształtuj swoje zdrowie również wieczorem

Przede wszystkim wieczorem bądź offline. Godzinny detoks od telefonu ułatwi ci zasypianie, pozwoli odpocząć oczom i bezpośrednio wpłynie na jakość snu. Z twojej uwagi ucieszy się rodzina, także nie wahaj się i odłóż komórkę poza zasięg rąk i wzroku. Wyłącz zbędne powiadomienia, tak aby niepotrzebnie nie odciągały cię od tego co jest naprawdę ważne – waszego wspólnego czasu razem.

Moja wieczorna higiena umysłu obejmuje również czyszczenie. Co prawda nie mam tu na myśli dosłownego szczotkowani i polerki, raczej chodzi mi o wymiar duchowy.

zdrowe nawyki przed snem

Porządkowanie umysłu, a tym samym przygotowanie go na nowy dzień zaczynam od wypisania wszystkich myśli zalegających mi w głowie. Następnie przechodzę do dziennej listy wdzięczności, czyli spisuje wszystkie te rzeczy/sytuacje/osoby, za które chciałabym podziękować i uwierzcie mi, nawet jeśli wydaje mi się, że kompletnie nic się nie działo, lista jest dość długa.

Dobrym narzędziem wspierającym nasze mentalne zdrowie jest dziennik, bullet jurnal lub zwykły zeszyt w kropki. Nie jest ważne, którego z nich użyjesz – tutaj liczy się twoja praca i zaangażowanie włożone w to doraźne oczyszczanie. Koniecznie spróbuj, efekty gwarantowane są od razu!

Dodanych postów 26

Powiązane posty

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Do góry