przesilenie jeseinne

3+1 gratis. Sprawdzone sposoby na jesienne przesilenie

Równonoc jesienna ma negatywny wpływ na nasze samopoczucie. W po-domkowy świecie z powodu różnicy pomiędzy rokiem kalendarzowym, a zwrotnikowym rykoszetem dostaje także zdrowie. Wraz ze skracaniem się dnia i przejęciem dominacji przez ciemności nocy z całej naszej rodziny odpływa też energia, a moi panowie, jak przystało na grzeczne misie, zapadają w zimowy letarg. 

Masz podobnie? Jestem przekonana, że taka sytuacja ma miejsce w wielu domach. Dlatego dziś dziele się z tobą kilkoma sprawdzonymi sposobami na to, jak pokonać przesilenie jesienne. Mam nadzieję, że u was zdziałają takie same cuda, jak w naszym domu.

Sposób na jesienną chandrę – zbilansowana dieta!

Datowany na 22 września początek jesieni to dobry czas na zwrócenie szczególnej uwagi na nasze codzienne pożywienie. Teraz najbardziej liczą się dla nas witaminy (szczególnie w grupy B) i minerały. Prawidłowo zbilansowana dieta dostarczy nam wszystkich niezbędnych na jesień składników odżywczych. Dlatego komponując dzienny plan posiłków, pamiętajmy o ich podstawowych źródłach takich jak owoce i warzywa – najlepiej pochodzące z upraw ekologicznych. 

Co jeszcze powinno się znaleźć w jesiennej diecie?

Przede wszystkim produkty pełnoziarniste. Zrezygnujmy z pszennych bułeczek na rzecz ciemnego pieczywa, kasz, i roślin strączkowych. Jeśli tak jak moi panowie, Twoja rodzina nie przepada za fasolą, zastąp ją kiełkami. Jestem zdania, że coś jest lepsze od niczego. Także jeśli mam w domu strączkowy protest to staram się przemycić moim chłopakom zawarty w kiełkach błonnik pod inną postacią. Jaką? Polecam choćby smalczyk z fasoli, humus z cieciorki lub pikantną pastę kanapkową z soczewicy.  

Dawka ruchu na świeżym powietrzu

Zdrowe ciało to baza, która pomoże nam przetrwać ten szczególnie ponurą porę roku. Kiedy zapada zmrok niemal od razu zasypiam, jak mały niedźwiadek. Owinięta puszystym kocem siadam na kanapie z kubkiem ciepłego kakao w ręku. Niby miło, niby ciepło i przyjemnie, ale … (bo przecież w każdej komfortowej sytuacji musi być jakiś szkopuł) jesienne przesilenie bardziej niż takim misiowaniem, powinno być wypełnione aktywnością fizyczną.

Już półgodziny ćwiczeń dziennie pozwala odczuć efekt ożywczego pobudzenia. Przypływ energii jest tym większy, im wysiłek fizyczny jest bardziej dopasowany do potrzeb naszego ciała. Dla jednych wystarczy joga, dla innych ok będzie tai-chi, a jeszcze inni wybiorą ciężkie ćwiczenia siłowe. Rodzaj nie jest tu narzucony. Grunt, żeby podjęty wysiłek odpowiadał bieżącym potrzebom ciała.

Goodbye przesilenie jesienne, czyli tlen, tlen i jeszcze raz tlen

Niwelowaniu negatywnych skutków jesiennego przesilenia pomagają ciepłe promienie zachodzącego słońca, a także świeże powietrze. Mimo chłodu wzajemnie motywujemy się do (niemal) codziennych spacerów. Odrobina ruchu w parku, lesie, a nawet krótka przebieżka przydomową ścieżką pomaga dotlenić mózg, przyspieszyć krążenie, a tym samym rozgrzać nieco organizm. Dobra metoda nie tylko dla osób skarżących się na niskie ciśnienie. Skorzystają z niej również wysoko ciśnieniowcy, którzy poprzez spacery podniosą poziom endorfin, a tym samym okiełznają zmienne nastroje.  

Dobrym pomysłem na spędzenie wspólnego czasu z rodziną na łonie natury jest jesienne grzybobranie. To dobra okazja na zacieśnienie więzi między pokoleniami. Zawsze z łezką w oku patrzę na dziadków, którzy swoją wiedzę przekazują moim dzieciom. Uroczy to obrazek i oczywiście wart upamiętnienia na rodzinnej fotografii.

Suplementy diety i dodatki zwiększające odporność na jesienne przeziębienia

Dobrym wsparciem na jesienne niedomaganie układu nerwowego są suplementy diety. W naszej apteczce wraz z jesiennym przesileniem obowiązkowo pojawia się witamina D3, kompleks witamin i minerałów, a dla starszych magnez lub jego bardziej przyswajalna odmiana w postaci cytrynianu.

W okresach jesiennej słoty odporność naszej rodziny wspieramy naturalnymi sposobami. W walce z pierwszymi objawami przeziębienia szczególnie dobrze sprawdza się nam antygrypina, złote mleko pite na noc i rozgrzewające herbatki ziołowe. Więcej pisałam o nich we wpisie: „Jak wzmocnić odporność? 13 sprawdzonych sposobów”. Zapraszam cię tam po więcej przydatnej wiedzy.  

Jesiennej chandrze przeciwdziała też ashwagandha, mielony ostropest plamisty, napar z liści melisy lub filiżanka rumianku wypita na noc.

Dodanych postów 22

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane posty

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Do góry