pomysł na śniadanie

Pomysł na śniadanie do pracy i szkoły

Wrzesień w tym roku rozpoczął się u nas podobnie, jak to bywało w ubiegłych latach. Poranny gwar w kuchni, niedojedzone z pośpiechu śniadanie, porozrzucane wszędzie ubrania i obowiązkowo rozlany pod lodówką sok. Klasyka gatunku. Nie pociesza mnie fakt, że im głębiej w las, tym ciemniej więc z dnia na dzień spodziewać się można pogorszenia tej patowej sytuacji.

Chociaż nietypowy powrót do szkoły niesie za sobą wiele obaw to jak większość rodziców również i my zdecydowaliśmy, że nasi dżentelmeni powędrują z pleckami na spotkanie z wiedzą, nauczycielami i ich rówieśnikami. Po tej kilkumiesięcznej izolacji i usilnych próbach ustrzeżenia się przed wirusem wchodzimy na starą, a jednak zupełnie nową drogę. Drogę edukacji naszych dzieci w czasach pandemii.

Tym co, stawiam sobie za szczególny cel tej jesieni, jest maksymalne wzmocnienie odporności naszej rodziny. W tym miejscu dodam, że u nas nie jest to nic nadzwyczajnego. Każdego roku o tej porze bardzo się staramy, żeby dopiąć ostatnie przygotowania przed sezonem grypowym. Z oczywistych względów nie będę dodawać, że ten rok jest wyjątkowy, co więcej niesamowicie wymagający.

Na tapetę z impetem wjeżdża nasza bolączka, czyli smaczne, pożywne i zdrowe śniadanie. Może nie koniecznie dojedzone do ostatniego okruszka, ale wszystko oczywiście w granicach rozsądku 😉. Chcąc w pełni zrealizować tę ideę, dzielę się z wami kilkoma z moich sprawdzonych pomysłów na drugie śniadanie do szkoły i pracy.

Śniadanie do szkoły i pracy na słodko

Obecnie stawiam na śniadania, które w pracy lub szkole można zjeść za pomocą sztućców. Liczę na to, że ograniczą one kontakt rąk z żywnością. Oprócz dokładnego mycia dłoni i ich częstej dezynfekcji to mój dodatkowy sposób na unikniecie styku z wirusami. Warto wziąć to pod uwagę podczas przygotowywania posiłków i podzielić je na mniejsze kęsy, tak aby dziecko i dorosły mógł spokojnie zjeść śniadanie bez konieczności dotykania jedzenia rękami.

Poniżej moje ulubione propozycje. Śniadanie na słodko w wielu odsłonach:

  • Naleśniki z serkiem i owocami
  • Racuszki drożdżowe z jabłkami (nasze ulubione)
  • Gofry gryczane z sosem z jagód
  • Pieczona owsianka z wiśniami i agrestem
  • Jaglanka z bananami
  • Granola z orzechami i gorzką czekoladą
  • Ryż z jabłkiem i cynamonem
  • Owoce sezonowe pod kruszonką z płatków owsianych.
zdrowe śniadanie do szkoły i pracy

Co na śniadanie? Wytrawna wersja dla smakoszy

Dla tych z was, którzy stronią od słodkiego smaku, przygotowałam jeszcze kilka propozycji na śniadania wytrawne. Każda z potraw u nas dobrze sprawdza się jako lunchbox, czasem serwuję je też moim chłopakom na kolację.

  • Mini tortille, warzywne wrapy i rolsy
  • Muffinki ze szpinakiem i serem feta
  • Placuszki z cukinii z dipem koperkowym
  • Falafele z sosem tzatzyki posypane sezamem
  • Chlebek bananowy z masłem orzechowym
  • Sałatka z kaszy kuskus z dynią i jarmużem
  • Sałatka z makaronem, brokułem i fasolką szparagową
  • Humus z cieciorki z oliwkami i kaparami.
sałatka na śniadanie do pracy

Pożywne i zdrowe śniadanie obowiązkowo zawiera u nas szklankę świeżo wyciskanego soku! Najlepiej, jeśli uda nam się przygotować go w domu np. za pomocą wyciskarki wolnoobrotowej. Kilka przydatnych przepisów znajdziesz we wpisie: Boom na sok z selera. Dlaczego warto go pić?

Opcjonalnie w każdym z tych zestawów może zastąpić go woda, ewentualnie napój niegazowany bez dodatku cukru.

Dorośli z pewnością w tej roli docenią zyskującą na popularności kombuchę. Zastanawiasz się co to jest kombucha?  To fermentowany napój herbaciany – brzmi zniechęcająco? Smakuje wprost przeciwnie, po prostu musisz jej spróbować!

Zdrowe i pożywne przekąski na mały głód

Listę wartościowych przekąsek, które może zawierać śniadaniówka do szkoły, obowiązkowo otwierają owoce. Szczególnie te o niskim indeksie glikemicznym, czyli o mniejszej zawartości glukozy. Poniżej zamieszczam Ci listę wartych uwagi przykładów:

  • Agrest
  • Śliwki
  • Grejfruty
  • Jabłka
  • Brzoskwinie
  • Banany (mniej dojrzałe)
  • Pomarańcze
  • Gruszki
  • Truskawki.

Dobra praktyka to jedzenie owoców surowych i mniej dojrzałych. Proces wyrzutu glukozy do krwi spowolnią białka, dlatego warto połączyć owoce np. z jogurtem, twarogiem lub pestkami słonecznika. Oczywiście korzystaj przede wszystkim z owoców sezonowych – wtedy są najsmaczniejsze i najzdrowsze.

owoce na śniadanie

Małe grzeszki w postaci przemyconych ciasteczek też znajdą tu dla siebie miejsce. Tych, którzy dysponują odrobiną czasu, zachęcam do przygotowania domowych słodkości. Z kolei, ci którzy mają harmonogram dnia napięty jak struna, odsyłam do gotowców. Jednak tutaj ważna przestroga: jak ognia unikajcie bogato słodzonych ciasteczek z marketów.

domowe ciasteczka śniadaniowe

Mając mało czasu, dobrej jakości słodkości na śniadanie poszukaj w sklepach ze zdrową żywnością w swojej okolicy. Zawsze korzystną alternatywą są dla nich orzechy i ekologiczne owoce suszone lub liofilizowane.

Więcej pomysłów i przepisów na przekąski czeka na Ciebie we wpisie: Zdrowe przekąski dla całej rodziny. Moją złotą 5!

Dodanych postów 14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane posty

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Do góry